انرژی منفی
انرژی منفی و راه مقابله با آن
28 دی 1402
نمایش همه

سنگ‌ و کریستال ها

آشنایی تا برنامه‌ریزی

سنگ‌ ها هدایای زمین به ما می‌باشند که هر کدام سرگذشت و تاریخچه خود را دارند هر سنگ دارای زمان تولد مخصوص برای خود می‌ باشد. سنگ‌ ها بر اساس منشا و محل تولد خود دارای خواص رنگ و ارتعاش مخصوص به خود هستند. که برای کمک به ما متولد می‌ شوند .

سنگ‌ ها بر اساس دو بعد بر روی ما تاثیر می‌ گذارند یک بعد آن روانی و بعد دیگر آن بعد انرژیایی می‌باشد .

در بعد اول شخص بر اساس رنگ ، زیبایی سنگ و حس خوشایندی که سنگ به شخص انتقال می‌ دهد جذب آن سنگ شده و بر همین اساس سنگ به شخص حس خوشایندی انتقال می‌ دهد.

در بعد دوم که همان تاثیر انرژیایی می‌ باشد سنگ بر اساس ارتعاش خاص خود تاثیرهای مثبتی را بر روی حامل خود می‌ گذارد از قبیل حمایت ، حفاظت و درمان.

 از قدیم الایام سنگ به منظور زیبایی (آویز ، دستبند و … ) اعمال معنوی و هم درمان مورد استفاده قرار می‌ گرفته است .به همین دلیل است که در برخی باورها یک سری از سنگ‌ ها مقدس شمرده می‌ شوند.

روش های استفاده از سنگ‌ ها و کریستال‌ ها

از سنگ‌ها و کریستال‌ها می‌توان هم به صورت دکوراتیو و هم به صورت آویز و دستبند استفاده نمود و حتی می‌توانید یک تکه سنگ را همراه خود داشته باشید.

 انتخاب سنگ و کریستال

1- بر اساس شکل ظاهری

2-  به صورت لامسه

3- به صورت شهودی

4-  با استفاده از شاقول یا پاندول

1- بر اساس شکل ظاهری

انتخاب بر اساس شکل ظاهری چند نفس عمیق بکشید و بدون فکر و با استفاده از قلب خود به سنگ‌ها نگاه کنید حتماً در بین سنگ‌هایی که در جلوی چشمان شما قرار دارد یک سنگ خاص‌تر به چشم خواهد آمد و شما را صدا خواهد زد این سنگ همان سنگ شما خواهد بود.

2- انتخاب با استفاده از لامسه (دست)

 چند نفس عمیق بکشید کف دستان خود را به هم بمالید تا کف دستان شما حساس و آماده دریافت انرژی سنگ شود تک  تک سنگ‌ ها را در دست بگیرید حتماً در یکی از سنگ‌ ها احساس نبض ، گزگزی دست یا حس فشار در درون دست خواهید داشت در هر کدام از شنگ ها این حس را داشتید آن سنگ سنگ شماست.

3-  به صورت شهودی

چند نفس عمیق بکشید  سنگ‌ ها را نگاه کنید یک ندای درونی به شما خواهد گفت که کدام سنگ سنگ شماست.

4- استفاده از شاقول یا پاندول

 ابتدا برای این کار باید یک پاندول تهیه کنید در غیر این صورت می‌ توانید از یک حلقه یا کلیدی که به یک نخ آویزان است استفاده کنید ابتدا باید پاندول خود را تنظیم کنید برای این کار از پاندول خود یک سوال که جواب آن را می‌ دانید بپرسید .این کار برای تعیین نحوه جهت چرخش جواب بله یا خیر می‌ باشد .پاندول خود را در دست بگیرید از او نام خود را بپرسید برای مثال نام من شهرام است؟ این نام واقعی شماست جهت ، جهتی را که چرخش انجام شد بله در نظر بگیرید پس این کار را روی تک تک سنگ‌ ها انجام دهید برای مثال روی سنگ مورد نظر بگیرید و از پاندول بپرسید آیا این سنگ برای من مناسب است؟ اگر جهت چرخش به سمت بله باشد یعنی این سنگ ، سنگ شماست.( در این روش به لحاظ ذهنی روی پاندول تمرکز نکنید زیرا قدرت ذهن شما می‌ تواند بر روی جهت چرخش پاندول تاثیر بگذارد که در مقالات بعدی در مورد این موضوع بحث خواهد شد).

 از پاندول برای تست چاکراها نیز می‌ توان استفاده کرد.

پاکسازی سنگ و کریستال‌ها

 روش‌ های مختلفی برای پاکسازی سنگ‌ ها وجود دارد که در زیر برای شما آورده‌ایم:

 * پاکسازی توسط نور خورشید

 * پاکسازی توسط نور ماه

 * پاکسازی توسط آب

 * پاکسازی توسط خاک

 * پاکسازی توسط آتش

*پاکسازی توسط بخور

 * پاکسازی توسط نمک

 * پاکسازی توسط گلبرگ گل

  • پاکسازی توسط نور خورشید: سنگ‌ های خود را می‌ توانید جهت شارژ و پاکسازی برای چند ساعت جلوی نور خورشید قرار دهید اما باید در استفاده از این روش در برخی از سنگ‌ها احتیاط و یا کلاً بپرهیزید چون می‌ تواند به سنگ آسیب بزند. این روش برای سنگ‌ هایی همانند سیترین ، سان ستون می‌ تواند به صورت غیر مستقیم انجام شود.
  • پاکسازی با نور ماه: سنگ‌ های خود را جلوی نور ماه قرار دهید تا شارژ و پاکسازی شوند.
  • پاکسازی توسط آب: سنگ را می‌توان زیر آب روان طبیعی قرار داد ، اگر آب طبیعی در دسترس نیست از آب معدنی استفاده کنید.  از ا ین روش برای سنگ‌های خانواده کوارتز می‌توان استفاده کرد.
  • پاکسازی توسط آتش: سنگ خود را روی یک سطح بگذارید ۴ عدد شمع با فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متری از سنگ خود روشن کنید ،شمع‌ها باید دور تا دور سنگ باشند( از نزدیک کردن بیش از حد سنگ عقیق به آتش خودداری کنید زیرا باعث آسیب به سنگ شما خواهد شد)
  • پاکسازی توسط بخور:در این روش شما به یک اسماج یا عود احتیاج خواهید داشت. بهترین گزینه مریم گلی ، چوب پائولوسانتو و یا حتی کندر و اسپند نیز می‌تواند باشد. دود حاصل از روشن کردن بخور را به سمت سنگ‌های خود بگیرید با این کار سنگ‌های شما پاکسازی و شارژ خواهند شد.
  • پاکسازی توسط نمک:بهترین نمک برای این کار نمک بدون دستکاری همچون نمک دریا می‌باشد برای اطمینان از اینکه نمک به سنگ‌های شما آسیب نخواهد زد دو ظرف بردارید ظرف بزرگ را با نمک پر کنید و ظرف کوچک خالی را در داخل ظرف نمک بگذارید و سنگ‌های خود را در داخل ظرف کوچک  قرار دهید با این کار هم از تماس مستقیم  سنگ های خود با نمک خودداری می‌کنید و هم سنگ های خود را پاکسازی و شارژ مینمایید.
  • پاکسازی توسط گلبرگ گل: مقداری گلبرگ گل تهیه کنید مانند گلبرگ گل سرخ و سنگ‌ های خود را در داخل گلبرگ ها قرار دهید.

نگهداری از سنگ‌ها:

 برای پاکسازی سنگ‌ ها هیچ وقت از شوینده‌ های شیمیایی استفاده نکنید.

 از مالیده شدن پماد،  لوسیون ، کرم ، عطر ، اسپری و مواد شیمیایی به سنگ‌ های خود جلوگیری کنید.

 سنگ‌ ها را کنار اشیای سخت و فلزی قرار ندهید

 از دست به دست شدن سنگ‌ های خود جلوگیری کنید زیرا سنگ‌ ها انرژی‌ های اشخاص را جذب می‌ کنند در صورت دست به دست شدن ، سنگ‌ ها را به سرعت پاکسازی و شارژ کنید.

 سنگ‌ های خود را با دستمال نخی از آلودگی‌ ها تمیز کنید.

استفاده از سنگ‌ ها

 همینطور که گفته شد سنگ‌ ها بر اساس رنگ و ارتعاش خودشان دارای خواص متفاوتی می‌ باشند که بر اساس این می‌ توانند برای کارهای متفاوتی استفاده  شوند از زیبایی گرفته تا درمان

پس از انتخاب سنگ بر اساس روش‌ های ذکر شده و یا بر اساس نیاز خود می‌ توانید سنگ خود را به صورت آویز یا به صورت همراه در کنار خود داشته باشید که سنگ بتواند تاثیرات حفاظتی و درمانی خود را انجام دهد ، بهتر است سنگ با پوست شما در تماس باشد همچنین می‌ توانید سنگ خود را هنگام مدیتیشن در دست خود بگیرید و مدیتیشن را انجام دهید که در این صورت نیز تاثیرات مثبت خود را به همراه خواهد داشت( اگر راست دست هستید در دست راست خود و اگر چپ دست هستید در دست چپ خود قرار دهید)

 سنگ‌ ها تاثیرات خود را در هر کجا که باشند خواهند گذاشت بنابراین می‌ توانید آنها را به عنوان دکور نیز استفاده کنید که در این صورت هم از جنبه زیبایی و هم از جنبه انرژیایی سود خواهید برد.

برنامه‌ ریزی سنگ‌ ها

 ‌سنگها را می‌ توان برای کارهای متفاوتی بر اساس ارتعاش و کارایی سنگ برنامه‌ ریزی نمود تنها سنگی که می‌ توان برای هر برنامه‌ ای برنامه‌ ریزی کرد کریستال کوارتز می‌ باشد. برای این کار سنگ خود را پاکسازی کنید و هدف خود را که باید خیر و مثبت باشد تعیین کنید .سنگ را بردارید در جلوی قلب و سینه خود بگیرید چند نفس عمیق بکشید تا ذهنتان آرام بگیرد سپس سنگ را جلوی پیشانی خود بگیرید و هدف خود را در درون ذهن خود واضح و با صدای بلند تکرار کنید جمله و هدف خود را چند بار تکرار کنید شما به صورت شهودی خواهید فهمید که برنامه‌ ریزی سنگ شما به اتمام رسیده است. سنگ خود را روی زمین بگذارید حالا شما یک سنگ برنامه‌ ریزی شده دارید.

به عنوان مثال  برخی از قابلیت‌ های سنگ‌ ها برای برنامه‌ ریزی

آمیتیست :حفاظت ، آرامش ، افزایش شهود

 لاجورد : ایجاد ارتباطات بهتر ، افزایش شهود

 تورمالین سیاه : حفاظت و سپر محافظتی

 سیترین : حفاظت و جذب ثروت

همه سنگ‌ ها بر اساس خواصی که دارند قابلیت برنامه‌ ریزی در همان حیطه  میباشند.

در این مقاله سعی شد که مطالبی مفید و تخصصی در مورد سنگ‌ ها و کریستال ها ، انتخاب آنها ،  پاکسازی و برنامه‌ ریزی آنها به شما عزیزان ارائه شود امید است که این مقاله مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 زندگیتان پر عشق

 نویسنده Raam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *